Darmowa dostawa od 1000 PLN

Reklamacje i zwroty

§ 7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 8 niniejszego paragrafu.

2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął produkt w posiadanie.

3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:

   - pisemnie na adres: Moss Design, ul. Duńska 21/6, 91-204 Łódź,

   - w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@mossdesign.pl

5. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego **Załącznik nr 1** do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

6. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

7. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

8. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie).

9. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem.

10. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

11. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.

12. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu (koszty odesłania).

13. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta odpowiada za zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.

14. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do umów:

    a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

    b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,

    c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,

    d) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,

    e) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy,

    f) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,

    g) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie.

---

§ 8. RĘKOJMIA I REKLAMACJE

1. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi produkt wolny od wad.

2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta za brak zgodności produktu z umową na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.).

3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu **dwóch lat** od tej chwili, chyba że termin przydatności produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jest dłuższy.

4. Reklamację można złożyć:

   - pisemnie na adres: Moss Design, ul. Duńska 21/6, 91-204 Łódź,

   - w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@mossdesign.pl

5. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:

   - imię i nazwisko Klienta,

   - adres do korespondencji,

   - adres e-mail,

   - datę zawarcia umowy/odbioru produktu,

   - przedmiot reklamacji ze wskazaniem żądania,

   - opis wady produktu i datę jej stwierdzenia,

   - wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.

6. Klient może skorzystać z wzoru formularza reklamacyjnego stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

7. W przypadku stwierdzenia braku zgodności produktu z umową, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać:

   a) w pierwszej kolejności – naprawy lub wymiany produktu,

   b) jeżeli naprawa lub wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, albo Sprzedawca nie doprowadził produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie – obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.

8. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać od razu obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, gdy:

   a) Sprzedawca oświadczył lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta,

   b) brak zgodności produktu z umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić produkt do zgodności z umową,

   c) brak zgodności produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy,

   d) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności.

9. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności produktu z umową jest nieistotny.

10. Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacyjnym.

11. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca naprawi lub wymieni reklamowany produkt na pełnowartościowy lub – jeżeli wymiana lub naprawa nie będzie możliwa – zwróci należność za reklamowany produkt w terminie 14 dni od daty rozpatrzenia reklamacji.

12. Wobec Klientów niebędących Konsumentami ani Przedsiębiorcami na prawach konsumenta, Sprzedawca odpowiada na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.

---

§ 9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

   a) Mediacja – Konsument może zwrócić się o mediację do właściwego wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej. Wykaz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie: www.uokik.gov.pl

   b) Stałe Polubowne Sądy Konsumenckie – działające przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej. Wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym można złożyć za pośrednictwem właściwego Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej.

   c) Pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów – bezpłatna pomoc prawna w sprawach indywidualnych.

   d) Platforma ODR – Konsument może skorzystać z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów między konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

2. Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich, w tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych:

   - Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej,

   - Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl

   - powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów.

---

§ 10. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Moss Design z siedzibą w Olecku przy ul. Gołdapskiej 21, 19-400 Olecko.

2. Kontakt z Administratorem możliwy jest:

   - pisemnie na adres: ul. Duńska 21/6, 91-204 Łódź,

   - elektronicznie na adres e-mail:kontakt@mossdesign.pl

3. Dane osobowe Klientów przetwarzane są w celu:

   a) realizacji zamówień – podstawą prawną jest wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

   b) prowadzenia Konta Klienta – podstawą prawną jest wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

   c) rozpatrywania reklamacji – podstawą prawną jest wykonanie umowy oraz wypełnienie obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO),

   d) prowadzenia dokumentacji księgowej – podstawą prawną jest wypełnienie obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),

   e) marketingu bezpośredniego – podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

   f) wysyłki newslettera – podstawą prawną jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia zamówienia i zawarcia umowy.

5. Klient ma prawo do:

   a) dostępu do swoich danych osobowych,

   b) sprostowania danych,

   c) usunięcia danych,

   d) ograniczenia przetwarzania,

   e) przenoszenia danych,

   f) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,

   g) cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej cofnięciem),

   h) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

6. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom współpracującym ze Sprzedawcą w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności firmom kurierskim, operatorom płatności, dostawcom usług IT.

7. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, a po tym czasie przez okres wymagany przepisami prawa lub do czasu przedawnienia roszczeń.

8. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w **Polityce Prywatności** dostępnej na stronie Sklepu.

---